ホーム > Pegasystems CPBA PEGACPBA88V1 試験準備:効率的な学習法と模擬試験活用
Pegasystems CPBA PEGACPBA88V1 試験準備:効率的な学習法と模擬試験活用
2024-07-23
passexam 最新リリースの Certified Pega Business Architect 8.8 PEGACPBA88V1試験問題集がリリースされ、Certified Pega Business Architect 認定の準備に完全な支援を提供します。これらのダンプには、十分な練習ができるように設計された詳細な回答付きの実際の質問が多数含まれています。これらの Certified Pega Business Architect 8.8 PEGACPBA88V1 問題集を学習することで、知識を蓄積し、主題をより深く理解できるようになり、Pegasystems 資格試験  PEGACPBA88V1 試験に合格する自信が高まります。この包括的な準備は、認定要件を満たし、専門分野で優れた能力を発揮できるように設計されています。
Pegasystems CPBA PEGACPBA88V1 試験準備:効率的な学習法と模擬試験活用
Certified Pega Business Architect バージョン 8.8 認定は、ビジネス目標と要件を統合することによって Pega アプリケーションの設計と構築に参加できる能力に焦点を当てています。 Certified Pega Business Architect 認定は、Pega アプリケーションの設計と構築に参加する能力に重点を置いています。認定 Pega Business Architect は、Pega アプリケーション内のビジネス要件と仕様を分析、設計、作成するために必要な基本的なスキルを備えています。

試験情報
試験コード: PEGACPBA88V1
問題数:50問
所要時間: 90分
合格点: 70%
言語: 英語
前提条件: ビジネスアーキテクト

試験のテーマ
ペガ エクスプレス (12%)
Pega Express 配送の 4 つの段階と用語について説明する
Pega Express 配送の利点とベスト プラクティスを明らかにする
技術アーキテクチャを検証するための決定事項とアクションを文書化する
構築の準備ができているユーザー ストーリーでバックログを埋める
目標の直接取得 (DCO) のプロセスと利点について説明する

ケース管理 (38%)
デザインケースのライフサイクル: ステージ、ケースのステータス、タスクへの指示の追加
サービス レベル アグリーメントを追加: 緊急性、目標、期限
ユーザーや作業キューにタスクを割り当てる
設計承認プロセス
電子メール通信の設定と送信
重複するケースを特定する
オプションのアクションをワークフローに追加する
オートメーション シェイプをいつ使用するかを理解する
段階またはプロセスをスキップする
サブケースの作成
条件を使用してワークフローの決定を自動化する
ケース処理の一時停止と再開: 待機中のステップ
デシジョンテーブルを使用してフィールドを計算する

データと統合 (15%)
データ オブジェクト、データ関係、フィールド タイプを作成する
計算値の特定と作成
アプリケーションにおけるデータレコードの役割を特定する
データを検証し、ビジネス ロジックを使用してデータ検証ルールを作成および構成します。
データのキャプチャと表示: フィールドとビュー

セキュリティ (2%)
ユーザーと役割の割り当てを管理する

ユーザーエクスペリエンス (9%)
カスタム ユーザー インターフェイス要素: ダッシュボード、ポータル コンテンツ
アクションセットを構成する

アプリケーション開発 (9%)
アプリケーション開発の管理: ユーザーストーリー、フィードバック、バグ
Estimator を使用した Pega Platform プロジェクトの範囲設定

レポート (9%)
事業報告書の作成
レポートの種類を特定する
列とフィルターの使用
Insights を使用する利点について説明する

機動性 (6%)
モバイルアプリチャネルを構成する
Pega モバイル プレビューを使用する

Pega Business Architect 8.8 PEGACPBA88V1 無料問題集
1. Which two requirements ensure that valid data is used in a case? (Choose Two)
A.The data fits the business logic.
B.The data is organized in a data type.
C.The data is locally sourced.
D.The data is the correct field type.
Answer: A, D

2. Which two statements about data records are true? (Choose Two)
A.Data records require external storage.
B.Data records are displayed in a drop-down list by default.
C.Data records need unique, user-generated IDs.
D.Data records define permissible values for data fields.
Answer: B, D

3. Which two statements are true about Minimum Lovable Product (MLP) sizing when using the Estimator tool? (Choose Two)
A.Complex features are always reserved for MLP 2 and later.
B.MLP sizing leads to more precise resource planning.
C.Creation of case steps is factored into MLP sizing.
D.Initial estimations are high-level approximations.
Answer: B, D

4. Which three tasks should be done as part of the DevOps pipeline? (Choose Three)
A.Extract data using Business Intelligence Exchange (BIX).
B.Track Security checklist completion.
C.Run both unit and scenario tests.
D.Verify the guardrail compliance score.
E.Review the three basic authorization models.
Answer: B, C, D

5. You are asked to create a visualization that allows managers in the Customer Service division to track the number and status of Customer Support Request cases submitted over the last 30 days.
What is the process that you follow to create this visualization?
A.Open the Channels landing page, and then add a new portal.
B.Open the Explore data landing page, and then create a new insight.
C.Open the Explore data landing page, and then add a Reporting widget.
D.Open the Data landing page, and then create a new insight.
Answer: B

6. Your client is planning their next Minimum Lovable Product (MLP) release.
Which three pillars of case design must the Pega Business Architect ensure are taken into account, to capture information for the release? (Choose Three)
A.Personas and Channels
B.Reports
C.Case types
D.Data and Interfaces
E.Dashboards
Answer: A, C, D

7. A manager requests a report that contains the following columns: Create Date, Case ID, Create Operator, and Work Status. You must sort the cases so the case with the most recent create date appears at the top of the list and descends in order.
How do you design the report definition to support this requirement?
A.Select Highest to Lowest sort type for Create Date.
B.Make the Create Date the first column in the report.
C.Select Lowest to Highest sort type for Create Date.
D.Add a filter condition where Create Date is greater than the current date.
Answer: A